Utolsó kommentek:

gigabursch 2024.04.23. 12:40:04

Így bő egy évvel a Moszkva cirkáló kilövése óta kíváncsi lennék, hogy vajon úgy műszakilag, mind kiképzésileg mit változott a két Kirov helyzete.

Legalább ennyire izgalmas kérdés, hogy a Kijev projekt, mint repülőgép hordozó cirkáló teljesen kuka, vagy még merengenel rajta.

Bejegyzés: A Projekt 1144 Orlan/Kirov osztályú, nehéz nukleáris irányított rakétás cirkálók, 4. rész (újratördelt változat)

gigabursch 2024.04.18. 10:07:17

Mindig is szerettem azokat a gépeket, amik eltérnek a "standartól", mert nagyon jópofa kialakítások találhatók rajtuk.

Köszönöm az új sorozatot...

Bejegyzés: Az Antonov An-72/74 szállítórepülőgép-család, 1. rész

KLB80 2024.04.15. 18:07:46

Egyértelműen jár virtuális hátbaveregetés!
Ez tényleg gyorsan megvolt, ráadásul teccik is!
Köszönet

Bejegyzés: Az Antonov An-72/74 szállítórepülőgép-család, 1. rész

Maga Lenin 2024.04.14. 23:21:03

@KLB80: Jóval kisebb ívű, de hamarabb jön, mint 7-10 nap :)

Bejegyzés: Néhány következtetés és analógia a B-70 ismertető után

KLB80 2024.04.14. 20:03:57

Szokásos színvonal
Qrva jó
Nem akarok többet írni
Teccett
Nagyon
Szeretném kérni hogy az elkövetkező 7-10napban valami hasonlóat teregess elénk
Előre is köszönöm
Ui.: fel tudok ajánlani egy virtuális hátba veregetést
Vaaagy pár lapos tömítés!

Bejegyzés: Néhány következtetés és analógia a B-70 ismertető után

gigabursch 2024.04.09. 08:51:34

@Maga Lenin:
De ha ha hozzáteszed a hiperlinkelt cikkeidet, amikkel együtt szerves egész, akkor hamar megugranak a lapszámok.
S ha teszel bele szép nagy kihajtogatós tervrajz képeket, robbantott metszeteket, stb, akkor meg aztán csuklás nélkül.

Mégiscsak kéne nyernem a lottón egy kiadósat, hogy megfinanszírozzam a legjobb sorozataidat nyomtatásban...
(teljesség igénye nélkül Kamov, U-2, Iowák, F-111, A-10, na és persze a szovjet haditengerészet gyöngyszemei...)

Bejegyzés: Néhány következtetés és analógia a B-70 ismertető után

Maga Lenin 2024.04.09. 08:34:28

@Level_88: Köszönöm és örülök, hogy tetszett! Ezzel a poszttal együtt van nettó 150 oldal a szöveg, szóval szerintem 3-400 oldalnál könyvben sem lenne több :)

Bejegyzés: Néhány következtetés és analógia a B-70 ismertető után

Level_88 2024.04.08. 09:47:33

Kedves Admin,
Ez a munka, amit az XB 70 kapcsán produkáltál, több, mint lenyűgöző... Könyvben megjelentetve egy csodálatos, 1000 oldalas tanulmányt foghatnánk kézbe. Igazán sok-sok tartalmas olvasással töltött órát kaptam.
Köszönöm.

Bejegyzés: Néhány következtetés és analógia a B-70 ismertető után

Maga Lenin 2024.03.29. 09:39:24

@gigabursch: @Burgermeister: Örülök, hogy tetszett :)

@molnibalage: Köszönjük az információgazdag kiegészítést!

Bejegyzés: Néhány következtetés és analógia a B-70 ismertető után

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.03.28. 10:03:05

"Még ha figyelembe is vesszük, hogy annyira nem volt kiterjedt az USA kontinentális légvédelme, mint a Szovjetunióé –"

Hú, ezt kijelentés elég erősen meg lehet kérdőjelezni.

Nike Ajax tüzelőállások.
Ez elég sok célcsatorna és a szovjet módi, a nagy populációs központok vannak védve.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Deployment_of_Nike_Missiles_Within_Contiguous_United_States.png

3 db radar vonal. Már ez önmagában elég durva.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/97/Dew_line_1960.jpg

Valójában, akárhogy nézem sokkal kiterjedtebb volt. Mert csak kb. észak felől jöhetett támadás, tehát vadászokkal a teljes CONUS szélessége biztosítható volt. A SZU erre nem volt képes, bár az üres területeket védeni sem volt értelme. De így nézve minimum azonos szinten voltak. Ezerszámra gyártottak honi légvédelmi vadászokat.

Csak, hogy lássuk a mennyiségeket. Ez még az első hullám, a megsemmisítési zóna az 50-es években már elérte a Volhovét, ami a 60-as évek ópiuma volt.

MIM-3 Nike Ajax
 Telepítése 1954-ben kezdődött meg, Baltimore (7), Chicago (22), New York (19), Philadelphia (12),
San Francisco (12), és Washington (13) körül telepítették őket, zárójelben az osztályok (ütegek)
mennyisége.

 1955-től Boston (12), Detroit (15), Hanford (4), Los Angeles (16), Milwaukee (8), Niagara Falls (4),
Norfolk (9), Pittsburgh (12), Seattle (11).

 1956-tól, Bridgeport (6), Buffalo (4), Cleveland (8), Fairchild AFB (4), Hartford (6), Providence (7).

 1957-ben, három SAC támaszpont kapott ilyen védelmet; Ellsworth AFB (4), Loring AFB (4), Travis
AFB (4).

Az USA területén végül összesen kb. 225 db (!) osztály települt, Európában 24 db osztályt telepítettek, a
„bomber gap” miatt azonban jóval többet gyártottak le, mint amit le is telepítettek. A kb. 250 darab
telepített osztály mellett 103 darab legyártott Ajax osztály technikáját egyenesen a raktárakba küldték (!!). A
fenti légvédelmi osztály mennyiséget nagyjából 3 év alatt gyártották le 14 ezer darab rakétával egyetemben. Sokkoló számok, ha ezt összevetném a Dvinák gyártási ütemével, amik közelében nem voltak az Ajax szintjének.

A Nike Ajax rendszer érdekessége, hogy az osztályoknál nem azonos mennyiségű rakéta volt rendszeresítve, hanem a védendő célpont határozta meg a mennyiséget. A tömeges bombázó támadás megállításra végül alkalmatlannak ítélték az Ajax-ot, ezért született meg a Nike Hercules, ezért az utolsó Ajax osztályt 1964-ben már le is szerelték. A NH nukis fejjel hozta a kb. az első Vega MZ-jét. És ezekből is sok volt, hiszen ez konverzió volt.

MIM-14 Nike Hercules

1958-tól, Nike Ajax ütegek egy részét korszerűsítették a Nike Hercules rendszerrel, ezáltal lehetővé vált
az indítóállások számának csökkentése a nagyobb megsemmisítési zóna miatt. A következő városok kapták
meg a Nike Herculest, zárójelben a telepített osztályok mennyisége:

 Baltimore (5), Boston (3), Bridgeport (1), Buffalo (1), Chicago (9), Cleveland (3), Detroit (6),
Hanford (1), Hartford (2), Los Angeles (9), Milwaukee (3), New York (10), Niagara Falls (2),
Norfolk (3), Philadelphia (5), Pittsburgh (6), Providence (2), San Francisco (5), Seattle (3),
Washington (5).

Ezen felül öt támaszpont, Ellsworth AFB (1), Fairchild AFB (1), Loring AFB (2), Travis AFB (2).
Grönlandron Thule AFB (4) védelmére telepítették őket.

 1959-től új Nike Hercules osztályokat telepítettek Anchorage (3), Fairbanks (5), Kansas (4) és
Minneapolis (4) köré.

 1960-tól új Nike Hercules osztályokat telepítettek Cincinnati (4), Dallas-Fort Worth (4),
St. Louis (4), Barksdale AFB (2), Bergstrom AFB (2), Dyess AFB (2), Lincoln AFB (2), Offutt AFB (2),
Robins AFB (2), Turner AFB (2) és Walker AFB - Roswell (2) köré.

 1961 Oahu – Hawaii (4)

 1962 Miami (5)

És akkor ugye volt még a BOMARC mellette, ami 700 km tájáig vezette ki a robotrepülőjét az indítási helyeketől.
NH + BOMARC. Kőkemény területvédelem volt keleten.
simhq.com/forum/files/usergals/2015/03/full-17362-98065-conus_sam.jpg

És ezt fogta összes a SAGE egy olyan AVR, amit szovjet szemmel kb. marslakók rakhattak össze.

Az átlagember számára ez az egész kvázi ismeretlen, hiszen 15 év alatt az egész az enyészeté lett és élesben soha nem használták. De majd részletesen be lesz mutatva egyszer ez is részemről. ;)

Bejegyzés: Néhány következtetés és analógia a B-70 ismertető után

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2024.03.28. 09:37:09

A három hajtóműves Vigi koncepciónál egyedibbet és jól kinézőt keveset láttam életem során.

Bejegyzés: A North American A-5 Vigilante, 5. rész

gigabursch 2024.03.28. 09:07:12

Mindenekelőtt köszönöm a sorozatot és ezt a lezárást.

Mindig rádöbbenek, hogy a hadászatban az igazán szép dolgok mennyire monumentálisak - és mennyire sebezhetők.
(S ezt a jelen háborúi is vastagon igazolják.)
Szóval a hatékony hadsereg az Ecole Jeunne-t nem hagyhatja figyelmen kívül.

A másik, hogy egy komoly manőverező robitrepcsi/rakéta önmagában elképesztő méretű és a hatótáv+sebesség igény ezt brutálisan fokozza.

Ha az egész program sorsát (a sok hasonlóval együtt) nézem, persze mondhatnánk a régi statisztikusi bölcsességet, hogy "a negatív eredmény is eredmény", azonban a modulárisan egymásra épülő tapasztalatok - ahogy írtad - viszont a K+F világban drágák, de kihagyhatatlanok.

Még egyszer köszönöm a sorozatot és a jelen összegzőbe beszúrt linkeket.
Lesz mit újraolvasni.

Bejegyzés: Néhány következtetés és analógia a B-70 ismertető után

KLB80 2024.03.26. 18:41:51

Nem szeretnék telhetetlen lenni de hun a következő sorozat???
:-)

Bejegyzés: A North American XB-70 Valkyrie és története, 14. rész

Maga Lenin 2024.03.04. 12:01:28

@spark82: Örülök, hogy tetszett. :)

@KLB80: Ezt igazán jó volt olvasni :) Sajnos errefelé is értelmetlen parancsközléssé degradálódtak az értekezletek. De ami a lényeg, hogy, mint tudjuk, ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség van. Ezek szerint az MWT mindenhol ott van!

Bejegyzés: A North American XB-70 Valkyrie és története, 14. rész
süti beállítások módosítása