Előkészületben: egy rekorder

2019. június 16. 14:23 - Maga Lenin

Hamarosan: a világ leginkább modernizált és leghosszabb szívócsatornával rendelkező repülőgépe. Ez utóbbinak egy része látható kívülről a képkivágáson.

A találgatás ezúttal szabad a kommentekben! A netes képkereső nem segít, a helyes válasz a sorozat kezdetekor kerül megadásra a kommentekben! :)

... a B-70-est bemutató sorozat készítése közben, 2023-ban kiderült, hogy annak még hosszabb a szívócsatornája, úgyhogy a kijelentés már talán csak a sorozatgyártott típusokra nézve igaz :)

50 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://modernwartech.blog.hu/api/trackback/id/tr1514896722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szeme közé, laposan! 2019.06.16. 14:29:20

Van egy tippem: orosz / szovjet gyártmányú! :)

gigabursch 2019.06.16. 14:35:31

Annyit lehetne kérni, hogy a kivágat nagyítható legyen?

Előre is köszönöm!

Maga Lenin 2019.06.16. 14:37:00

@szeme közé, laposan!: Ilyen imperialista rémhíreket nem kommentálunk!

@gigabursch: Nem a zsömle kicsi... :D

Pootj 2019.06.16. 20:50:06

@szekőcei: Ez biztos nem.

@KLB80: Ennek nagy esélyét látom! A hátsó kis beömlő formája és elhelyezkedése az passzolna. Egyedül a kis képen látható kopoltyúkat nem találom a képeken, de lehet, hogy pont ezért a legtöbbet modernizált gép? Egy olyan verzió, amiről még nem nagyon van kép? Illetve az is zavar, hogy olyan rettenetesen sok verzióban nem készült.

Pootj 2019.06.16. 20:56:04

@Pootj: Illetve talán a kopoltyúk is megvannak, csak kicsit fura a kép perspektívája. Nagyon éles szögben mutatja a gép bal oldalát.

Maga Lenin 2019.06.16. 21:04:40

Jó látni, milyen aktívnak tetszenek lenni. Válasz: "hamarosan".

gigabursch 2019.06.16. 21:07:47

@Maga Lenin:
Én vállalom, hogy rövidlátó vagyok és emellett még szűklátókörű is.
:-)

Maga Lenin 2019.06.16. 21:11:39

@gigabursch: Az önkritika nagyon fontos, ezt tudjuk a pártéletből, nagyon helyes hát!
/A kivágás miatt, mivel nem volt (= nem is kerestem) nagyon nagy felbontású verzióm, katasztrofálisan pixeles lenne ez felnagyítva./

Jeff 2019.06.18. 17:46:00

Tu-22M, a "a világ leginkább modernizált repülőgépe" utalás arra sztorira, amikor nem akartak pénzt adni új gépre csak modernizálásra, ezért kapta a gép az M jelzést. Vagy valami ilyesmi, most lusta vagyok pontosan utánanézni, és beidézni :)

Flankerr 2019.06.18. 22:45:33

@Jeff: gyanús hogy igazad lesz :)

Maga Lenin 2019.06.19. 07:56:01

@Flankerr: Az a gyanús, ami nem gyanús!!

gigabursch 2019.06.20. 10:37:39

@Nagy-Papa:
Telitalálat!

Megfejtettétek!
Akakor most Maga Leninről lehullt a vörös lepel!
Ólyeeee

Maga Lenin 2019.06.20. 13:56:22

@KLB80: @Pootj: @Jeff: @Flankerr: @gigabursch:
Jólvan, túlteljesítettétek a tervet, legközelebb nehezebbet adok majd. Azért ne feledjétek, dicséret helyett Lenin elvtárs lövethetett is volna... :D

Maga Lenin 2019.06.20. 13:57:24

@Nagy-Papa: No úgy látom egyszerre 5-nél többre nem tudok válaszolni, szóval:
1. lásd előző kommentem
2. Az, hogy maga a kép is meglett, külön diszónság. Pontosan abból vágtam ki, csak fekete-fehérre is vettem. Ügyes.

gigabursch 2019.06.20. 15:59:57

@Maga Lenin:
Nekem a hasznos nézői szerepen kívül nem sok érdemem volt.
Méltatlan elismerést nem tudok elfogadni.
De a brigád valóban jól teljesített...
:-)

Combat Gear Admin · http://combatgear.blog.hu 2019.06.22. 08:59:17

Az megvan, hogy a címkék között ott van, hogy TU-22M ? :)

Maga Lenin 2019.06.22. 10:31:35

@Combat Gear Admin: Mikor a nyájas olvasók kitalálták, betettem ;-)

KLB80 2019.06.22. 21:45:31

Kedves Elvtárs!
Lehetne kèrni a nyárra való tekintettel, hogy folyamatosan adagold majd a fejezeteket?
Rongyosra olvastam már a règi gyűjtemènyeket, 2gyerek mellett kellene valami inspiráció a nyári szünetben

KLB80 2019.06.22. 21:51:22

*folyamatos adagolás= naponta

Maga Lenin 2019.06.22. 22:02:43

@KLB80: Hát ha Patreonon/PayPalon összedobtok nekem egy gépírónőre...

gigabursch 2019.06.23. 18:04:24

@Maga Lenin:
Szőke, jócsöcsű legyen?

Maga Lenin 2019.06.23. 18:08:22

@gigabursch: Lehet, de nem érdekes az ilyesmi az ügy szempontjából. :-)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.06.26. 09:14:47

Egy darabig 1-el kevesebb rekordere marad az oroszoknak. Videó is van hozzá.

player.hu/napunk/orosz-bombazo-felszallaskor/

Pootj 2019.06.26. 20:43:17

@rdos: Igen sajnos. És ne felejtkezzünk el a januári sajnálatos katasztrófáról sem (maga az esemény 1:18-tól):

www.youtube.com/watch?v=dHMSSU_XyxU

@Maga Lenin: Lesz szó az esetleges balesetekről és gépveszteségekről? Nyugtass meg! :-)

Maga Lenin 2019.06.26. 21:07:06

@Pootj: Hát én ilyen szériaszám-listákat se nagyon szoktam megadni, szóval teljes baleseti krónika sem lesz. Persze az érdekesebbek hátha, illetve a letört orrút akartam említeni. De mostmár minek... :D

JanaJ 2019.06.27. 14:10:24

@gigabursch: Ha szőke és jócsöcsü, akkor kell még egy, hogy gépeljen.

Pootj 2019.06.27. 20:35:47

@Maga Lenin: Jó, jó, nem is teljesre gondoltam, hanem tényleg csak azokra, amik valamilyen szempontból különösen érdekesek.

Egyébként @rdos: kolléga videójából egy másik dolog is érdekes. A vészfékezéshez használt ernyők közül az egyik, mintha nem nyílna rendesen / összegubancolódna. Ez egy ilyen stratégiai fontosságú gépnél megengedhetetlen szerintem és az egész karbantartási / üzemeltetési színvonalat kérdőjelezi meg. Főleg a januárival együtt, amit elsőre nyilván humán faktorra hoztak ki.

Maga Lenin 2019.06.27. 22:29:16

@Pootj: Meglátjuk, hogy alakul. Ugye mindig a források... :)
A fékernyő kapcsán egy gondolat. Mivel nem tervezett körülmények között nyitották (nem le-, hanem felszállás ugye), nem biztos, hogy nem inkább örülni kell annak, hogy egyáltalán kinyílt az egyik, és nem szakadt le mindkettő rögvest. De csak spekulálok.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.06.28. 11:23:27

@Pootj: Kössz a linket. Az biza csúnya volt. Újra megnéztem. Azóta kiderült hogy miért tört le az orra? Vagy egyszerűen csak túl gyorsan ereszkedett és nem bírta a szerkezet a terhelést?

Nekem annyira nem tűnt gyorsnak, de ugye a laikus kibicnek mindent szabad. :-)

Pootj 2019.06.29. 07:44:03

@rdos: Úgy tudom túl gyorsan és túl nagy varióval értek le. :-(
Egyébként ez egy komoly baj a sajtóval, hogy a balesetről beszámol, de a vizsgálat eredményét, ami talán csak évekkel később van, már nem közli általában.

Maga Lenin 2019.06.29. 21:54:32

@Pootj: Néhány helyen azért közlik a későbbieket, bár nem sokszor. (Nem a reklám helye és nem kizárólag ott, de pl. iho ilyen.)
Szigorúan nem mint hú de nagy hozzáértő, de azt hiszem, ránézésre is látszik, hogy nagyon keményen odacsapták, tehát ja, túl nagy volt a függőleges sebesség. Mondjuk nem meglepő, 30-40 éves gépek, strukturálisan még jó karbantartás mellett is öregek.
Amúgy több a komment meg a megtekintés már ezen a poszton, mint néhány, techstory-ról átemelten, amiben viszont tényleges tartalom is van :D Ez kicsit vicces, de fő, hogy remek a kommentbanda :)

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.06.30. 06:40:59

@Maga Lenin: Lehetséges hogy a kockafejű műszaki, jobbára férfinépek szeretik a talányos kérdéseket? Giga kollega is valami szőke (ta)lányt emlegetett. :-)

Maga Lenin 2019.06.30. 11:56:04

@Pootj: Na, már most van benne 3, berepülés közbeni baleset. Lassan tényleg támogatást érdemlek... :)

@rdos: Hagyjuk ezt a vonalat, azt mondom.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.06.30. 12:16:35

@Maga Lenin: Szerintem a lényeg nem ment át. A találós kérdéseket szeretik a népek. :-) És emellett nem számít hogy minden lány egy talány? :-)

JanaJ 2019.07.01. 11:37:42

Mikor mikor mikor?

gigabursch 2019.07.03. 21:04:34

Visszajöttem szabadságról.
Jöhet a cikk!
:-)

KLB80 2019.07.03. 23:10:57

Jhaaa kérem, én is visszajöttem, de sajna semmi...

Maga Lenin 2019.07.04. 07:18:52

@JanaJ: @gigabursch: @KLB80: Olyan lesz, mint a kocsmában, ahol ki van írva: Egy sör lesz! = x forint, de Kérek egy sört! = x-100 ft. Úgyhogy csak vigyázzatok!
:)
Alakul már, de még várni kell.

gigabursch 2019.07.04. 10:08:17

@Maga Lenin:
Akkor kérek a cikk mellé egy sört is!
(a feleségemtől)

Maga Lenin 2019.07.06. 22:49:01

@gigabursch: még ne kérd mert 2 hét alatt ki fog hűlni :-)

gigabursch 2019.07.07. 20:55:47

@Maga Lenin:
A feleségem biztos nem.
:-)

gigabursch 2019.07.09. 08:54:06

Van itt néhány jó videó:

Ahogy bekékül a sugárhajtómű:
www.youtube.com/watch?v=w-5PXjmon-0

Pl. izgalmas, hogy mik azok szárnyvégi fésűszerű izék:
www.youtube.com/watch?v=809V67VecAM

Jó adag archív felvétel az előzményekről:
www.youtube.com/watch?v=nIGEkyW4RLE

Remélem nem számít szpojlerezésnek.

Maga Lenin 2019.07.09. 13:31:03

@gigabursch: Hát hiába próbálok itt szakszerűen írni, mint a Dancsó a régi filmbemutatóiban? Bekékül? :D Megütötte tán magát? :D Felépül az utánégető lángja! :)
A második videó kiváló, majd lehet, hogy be is teszem. A fésűk statikus kisütők, amikkel a felgyülemlő elektromosságot lehet kisütni, ami repülés közben keletkezik. Ezt egy képen el akartam sütni (bocs), szóval kicsit szpojler volt, de hát sebaj.
Nem mellesleg, őszinte örömömre szolgál, hogy nem hűl ki a feleséged, az elég durva lenne :D

gigabursch 2019.10.17. 08:55:24

youtu.be/4YF1Ro7y14U?t=418

Aszongya a vidijó, hogy a Tu-144 hajtómű gondolái összesen 23 méter hosszúak. Ha ebből levonom a hajtóművet, stb.., akkor sem rövid.
Hogy mennyi pontosan azt nem tudom, de biztos nem kevés.
Úgy tűnik Tupoljevék egy ilyen kihívástól nem ijedtek meg.
süti beállítások módosítása