Egy rövid vegyes poszt a nagy októberi 101. évfordulója előtt 7 nappal, a hosszú hétvégére!
Újabb e-könyv a htenger.blog.hu-ról
A poszt apropója, hogy ismét megjelent egy e-könyv Horváth Zoltántól:
https://htenger.blog.hu/2018/10/23/meg_egy_e-book
Újra említem, hogy egy ilyen kiadvány a modernwartech-en is mindenképp egy ajánló posztot érdemel, már csak azért is, mert a szerző nélkül nem jöhetett volna létre az Iowa osztályt bemutató sorozat sem. (Ennek első része ITT.)
A Kamov újabb terve
Szintén posztért kiáltott, hogy épp mostanában tűnt fel a neten a Kamov minapi terve, egy nagy sebességű, a képek szerint Advancing Blade Concept megoldást használó harci helikopter. A Ka-52-essel való rokonságot (kiindulási alapot?) le sem tagadhatná a gép. A tervekben új hajtómű, belső fegyvertér, kacsaszárnyak és vadászgépszerű (fő) szárnyak is szerepelnek. A források persze most is koaxiális rotort említenek...
A kabin le sem tagadhatná, hogy a Ka-52-esről származik
Csökkentett észlelhetőségű kialakításhoz jellegzetes szögek és belső fegyverterek: utóbbiak a nagyobb sebesség elérését is segítik. Az oroszok imádják "perspektivikusnak" nevezni az elmúlt 1-2 évtizedben az új fejlesztéseiket, amint a jobb felső megnevezés is mutatja (szó szerint: perspektivikus harci helikopter)
Az új terv meglepően vadászgépszerű. Innen nézve egyébként a fülke üvegezése az EA-6B Prowlerre is emlékeztet valamelyest
A prezentációit maga Mihejev tartja (j). A belső kialakítást is mutató dián látszik, hogy ugyanannak a megoldásnak a továbbfejlesztését képzelik az új típusba, mint amivel már a Ka-50 feljavításán is gondolkoztak (lásd a "Ka-58"-asnál a posztban, valamint felette, a 4 vázlatot bemutató képen). Két, nagyméretű gázturbina ad le tengelyteljesítményt az ABC rotor számára, egyben tolóerőt is ad a helikopter sebességének 700 km/h-ra (!) emeléséhez. A legyező irányú kormányzásban, ránézésre legalábbis, úgy tűnik, hogy nem vesz részt a gázsugár. Maga az elrendezés így már nagyon hasonló az F-35B F135 hajtóművéhez (erről egy képaláírás erejéig a blogon ITT), csak ott csőlégcsavar kapcsolódik hozzá elöl, nem rotor
Az előző dia robbantott verziója jó betekintést nyújt a gép felépítésébe
Ahogyan az S-97 Raiderből és a V-280 Valorből is terveznek csapatszállító (netán polgári?) verziót, itt is felvázolták a nagyobb kabinos, (csapat/személy)szállító elrendezést is
A képek forrása ITT, míg az első kép innen való: http://charly015.blogspot.com/2018/10/es-esta-la-propuesta-de-kamov-de.html, ami egy remek blog egyébként.
A Ka-50-est bemutató sorozat első része a blogon: ITT.
Új képek - ismét
A közelmúltban három, korábbi poszt is kapott 1-2 újabb képet.
A LauncherOne program immár materializálódott, így a Cosmic Girl névre hallgató 747-esről mostmár valódi fotók is rendelkezésre állnak, ERRE, a poszt vége felé.
Egy másik, viszont sosem megvalósult rakétaindításról is felbukkant a radaromon egy kiváló fotó, lásd ITT, az AGM-48-asnál.
Egyetlen, de remek képpel bővült a Do-31E-ről szóló, egyébként hivatalosan még mindig véget nem ért VTOL '60 sorozat EZEN része (lásd kb. a poszt közepén).
Végül egy bónusz kép a Lockheed Flatbed nevű koncepciójáról - a kép (forrása itt) magáért beszél:
Hamarosan folytatódik a Fekete Cápa sztorija!