Utolsó kommentek:

Maga Lenin 2021.06.13. 16:45:54

@rm40: Hát mindent a kommentelőkért!
A system of mechanical linkages ensured that the pylons always remained parallel to the longitudinal axis of the aircraft as the wing seep changed.
Azaz mechanikus kapcsolat volt, molni jól tippelte. Egyébként egész mást kerestem de megtaláltam véletlenül ezt épp.
Via fb-111.net/Page-26.html

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 8. rész

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.06.13. 09:35:23

@Maga Lenin: Vagy két irányba. Soha ne felejtsük el az antennák iránykarakteriszitáját.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 8. rész

Maga Lenin 2021.06.12. 23:40:42

@Macroglossa: Többféle frekvenciát zavarhatnak.

@molnibalage: Lehet lehet, nem tudom.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 8. rész

Macroglossa 2021.06.12. 23:03:43

Köszönjük szépen!

Annak mi értelme volt, hogy két ALQ-87-est függesztettek egyszerre?

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 8. rész

Inner Circle 2021.06.12. 17:49:56

Egy darabig néztem a beépített gépágyú képét, hogy OK, fegyvertér, de hol a gépágyú? Az alsó képpel összevetve derült ki, hogy az az ott a képen :D

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 8. rész

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.06.12. 16:51:34

@Maga Lenin: Bevallom én sem nézem utána és arra gondoltam eddig, hogy mechanikus kényszerkapcsolat mozgatja. Nos, nem vagyok benne biztos, hogy így van, de számomra ez lenne a logikus. Mert kevés kellemetlenebb van annál, ha ezt külön kell vezérelni és akár egyik, akár másik elromlik.

Viszont...
airwingmedia.com/wp-content/uploads/2018/04/F111-Cutaway.jpg

138. tétel.
Az ottan az actuator.
Csak azt kéne kideríteni, hogy akkor ez a szármozgató mechanizmussal direkt kapcsolatban van-e.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 8. rész

Maga Lenin 2021.06.11. 23:24:04

@rm40: Erről nem volt szó, és most próbáltam megkeresni, de nem találtam semmit. Tippem: hidraulika.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 8. rész

rm40 2021.06.11. 20:33:03

Köszönet ezért a részért is!
Lehet, hogy átsiklottam rajta, de az automatikusan irányba álló pilonok pontosan hogyan működtek? Mi mozgatta őket?

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 8. rész

gigabursch 2021.05.27. 10:03:38

Klassz téma.
Már vártam mikor hozod át a htka-ról.

Az eltérően álló lapátszögű tollak kérdése nem egy agysebészet.
Aki már látott valaha Voith-Schneider propellert (VSP), az rögtön érti az elvet.
A megvalósítás sem lehetetlen küldetés.

Ugyanitt viszont nem használható a forgatható Kort-gyűrű a hajócsavar körül, mert hiába nő meg a propulzió, ha a zaj meg még jobban fokozódik.

Bejegyzés: Svéd atomtengeralattjáró és nukleáris bombázórepülőgép

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.05.16. 14:29:43

@Macroglossa: Az R-23T talán igen, de ahhoz előbb meg kéne találni a célpontot éjszaka, hogy lehessen használni...

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész

Macroglossa 2021.05.16. 14:09:34

@molnibalage: A "nagy" IR rakéták (pl. R-23T) se működtek földháttérben?

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.05.16. 10:10:27

@Macroglossa: Semennyire nem volt hatékony. Az F-111 lényege pont az volt, hogy földháttérben repülve tehetetlenek voltak ellene a gépek éjszaka egészen a '80-as évekig. Akkor a MiG-29 9.12, Szu-27 és a MiG-23MLD-vel találkozva lettek volna bajok. Meg, ha éppen arra jár egy MiG-31.

Nappal felülről lehetett volna gépágyúzni és az R-60M-mel már működött volna a MiG-21 is. Csak akkor meg kellett volna találni őket a célhoz vezetve. Mert hazafelé repülve kb. gázt adott az F-111 és akár közepes magasságon is egyszerűen lehagyta a 21-est, különösen az erősebb hajtóműves változatok.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.05.16. 10:07:55

@Galaric: A '70-es években már az alap Szu-24 is digitális navigációs rendszerrel bírt, amit az F-111 változatok egy része csak a hidegháború végén vagy utána kapott meg és vonták is ki őket aztán.

A Szu-24 nem volt annyira rossz, de bizonyos koncepcionális eltérés és turbojet hajtóműve miatt hatótávolsága közelében nem volt az F-111A-nak sem.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2021.05.16. 10:05:46

@Maga Lenin: Akkor ezek szerint a radar tudta azt az üzemmódot, ha kellett.
Ezt sem tudtam eddig.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész

Maga Lenin 2021.05.15. 10:14:32

@gigabursch: Erre nem tartalmaznak adatokat a felhasznált források. Ennek a megítéléséhez ha meglenne se lenne elég pl. egy "átlagos pontosság" vagy ilyesmi. (Mint ahogy tulajdonképpen egy óránkénti, átlagos hiba szerepel is itt valahol.)

@Inner Circle: Ez jó, erre nem gondoltam :) Az eredeti képaláírásban is elefánt volt.

@Galaric: Ez nem valószínű, még ha szükséghelyzetben valamivel biztosan elnézőbbek is lettek volna a hibákkal. Ha nem működik a TFR vagy az AVA-9 egy része, az szinte a biztos halált jelentené a feladat első pár kilométerén úgymond, ettől semmikor se lehet eltekinteni.

@Macroglossa: A kérdéskörről lesz még szó később, de általánosságban is, nem baj, ha tudjuk, hogy a fölényben lévő ellenfelünk mennyire és hogyan, milyen módokon van fölényben pontosan. Ez is a harcra felkészülés része. Nem csak annyi az értelme ennek, hogy előre is tudjuk, hogy többnyire veszíteni fog az egyik fél.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész

Macroglossa 2021.05.15. 09:42:38

Az AIM-9B-vel F-5 elleni gyakorló légiharcnak mi volt az értelme?

Fotelből okoskodva azt gondolná az ember, hogy az F-5 dogfight-ban körberepüli az Aardvark-ot, de ha az megindul mélyrepülésben, akkor az F-5 az életben nem éri utol, nem kerül lőhelyzetbe, de leginkább meg se találja, arról már nem is beszélve, hogy az AIM-9B, meg a kortársai mennyire voltak hatékonyak a földháttérben, mélyrepülésben döngető célok ellen.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész

Galaric 2021.05.15. 09:12:02

Durva, hogy micsoda fejlett technológiával rendelkeztek már a 70-es években.
Az oroszoknak egyre nagyobb volt a lemaradásuk ezen a téren az élvonaltól.
Gondolom a hibák nagy része olyan kis jelentőségű lehetett ami egy harci alkalmazásnál simán elengedték volna a gépet bevetésre.
Persze azért tragikusan alacsony volt a bevethetőség.

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész

Inner Circle 2021.05.15. 07:24:32

Nem elefánt van a gép farkán, hanem maga a földimalac :)

Bejegyzés: A General Dynamics F-111 és változatai, 7. rész
süti beállítások módosítása